Aquest local encara té la persiana abaixada, però partir de la setmana que ve una empresa de Sabadell s'hi instal·larà temporalment per guanyar visibilitat a la ciutat de Barcleona. És el primer espai que el web Popplaces ha llogat durant uns dies a la ciutat. L'empresa barcelonina busca espais buits que posaran a disposició dels clients per dies o per hores. Tot tipus d'ubicacions on es podran organitzar presentacions de productes, botigues efímeres, festes, sessions fotogràfiques o assajos. KAREN PRATS, cofundadora i CEO de Popplaces.com "Volem canviar el model tradicional de comercialització, flexibilitzar el mercat, donar exactament allò que necessitem, no estar de forma permanent mantenint una botiga quan realment no és rendible. Només pels dies que realment necessites." Aquesta plataforma posa en contacte propietaris amb persones que volen llogar espais només el temps que els necessiten. Les Galeries Maldà, que tenen més de 40 establiments buits, estan entre l'oferta, juntament amb alguns vaixells de l'empresa Marina Estrella. També s'hi poden trobar antigues fàbriques, restaurants o espais de creació. Es calcula que a l'estat espanyol un 15% dels locals comercials estan buits i es poden reactivar amb iniciatives com aquesta. DAVID PÉREZ, cofundador de Popplaces.com: "Els propietaris s'estan adonant, comencen a canviar la mentalitat i acabaran convençuts no només que això és una solució, sinó que pot tenir més rendibilitat que llogar-lo permanentment." El cost de lloguer de mitjana per dia és d'uns 300 euros, però oscil•la segons el tipus d'ús i les prestacions de l'espai. Els clients potencials podran ser grans multinacionals, però també empreses que organitzen esdeveniments o particulars.

Les “pop-up stores”, botigues temporals, tenen cada dia més presència als carrers de la ciutat. Les marques promocionen els seus productes en locals efímers i tant se’ls pots trobar un dia i l’endemà trobar la persiana abaixada. Karen Prats i David Pérez van veure aquest forat de negoci quan treballaven en el projecte PopCorner i ara han creat el portal web PopPlaces.com. A alguns locals buits de les Galeries Maldà (on n’hi ha 40 en desús) ja s’hi han afegit el Born Espai de Creació, El Pintorofiu dels Encants de Barcelona i El Taller Abandonado, situat a la plaça de Tetuan, entre d’altres. El portal recull les ofertes de Barcelona i Madrid, però la intenció és internacionalitzar l’activitat a Europa i Llatinoamerica a finals de 2015.

El lloguer mitjà és d’una setmana i l’espai costa uns 300 euros diaris, però el preu oscil·la segons el temps i les característiques dels locals. Les empreses pengen al portal fotografies del local, les característiques, els preus i la disponibilitat i els usuaris s’hi posen en contacte directament per pactar altres condicions o informar de l’activitat que s’hi portarà a terme. El contracte de lloguer temporal, així com les assegurances necessàries i el pagament, es gestionen a través de la plataforma en línia. PopPlaces obté un 20% de comissió de cada transacció, un 15% de la qual prové del propietari i un 5% del llogater. El projecte d’aquesta empresa de nova creació es va posar en marxa al gener, i des d’aleshores ha crescut molt i molt ràpid. De fet, abans de posar en marxa el web aquest dijous al migdia, ja tenien 10 clients potencials interessats en els espais. La companyia ja dóna feina a 16 persones i properament traslladarà la seu al viver d’empreses de Barcelona Activa.