L’equipament consisteix en una cabina dotada d’una pantalla de videoconferència, impressora i escàner, en què el ciutadà podrà actuar, en temps real, amb personal municipal d’atenció al ciutadà per realitzar els tràmits amb total privacitat.
Durant els tres primers mesos de prova, l’espai de telepresència permetrà la prestació de la totalitat dels serveis d’informació al ciutadà que ara s’ofereixen de manera presencial a la plaça de Sant Miquel, a través de telèfon o de via web. I properament es podran realitzar gestions com ara l’obtenció de volants de padró, el pagament dels tributs municipals, obtenir un certificat de pagament, sol·licitar un esment d’obres o fer una queixa sobre els serveis municipals.
Durant l’experiència pilot, la unitat ha estat cedida sense cost a la ciutat de Barcelona per part de CISCO i. els serveis addicionals, els ha facilitat l’empresa UNITRONICS, també sense cap cost per a la ciutat de Barcelona. L’horari en què els ciutadans podran fer ús de la nova Oficina Virtual d’Atenció al Ciutadà és de dilluns a dijous de 10 a 14 h i de 16 a 18 h i els divendres de 10 a 14 h.