JAUME CIURANA, tinent d'alcalde de Cultura "Si alguna cosa distingeix Barcelona i Catalunya a arreu, és la seva tossuda i universal vocació per la cultura i la llibertat. Mai no hi hem renunciat i mai no hi renunciaré." ANTONIO MONEGAL, vicepresident del Consell de Cultura de Barcelona "S'ha predut un 30% d'espectadors, uns usuaris de la cultura que no només tenen menys diners a la butxaca sinó que es troben amb l'obstacle afegit de la injustificable pujada de l'IVA, una mesura directament destructora de qualsevol possibiltat de recuperació."

Imatge de l'autor/a
Redacció

L’entrega dels Premis Ciutat de Barcelona marca el final oficial de les Festes de Santa Eulàlia. Els 20 guardons que s’han lliurat han reconegut la tasca de ciutadans i entitats que han contribuït durant el 2012 a la creació, investigació, producció cultural i projecció de Barcelona. L’acte ha estat acompanyat amb la música de Roger Mas i la Cobla Sant Jordi – Ciutat de Barcelona, guanyadora del premi Ciutat de Barcelona de música de l’edició anterior.

Una vintena de Premis Ciutat de Barcelona reconeixen el talent barceloní | Ajuntament de Barcelona, Premis Ciutat de Barcelona, Saló de Cent

Llista de guanyadors dels Premis Ciutat de Barcelona 2012:

Mitjans de comunicació: Rosa Badia pel programa radiofònic sobre actualitat cultural ‘Tot és comèdia’.

Gastronomia: Quim Vila per Vila Viniteca.

Educació: Institut Moisès Broggi pel projecte educatiu que impulsen a secundària basat en l’autoaprenentatge.

Teatre: Jordi Casanovas per ‘Pàtria’.

Dansa: Álvaro de la Peña per ‘Barris en dansa’.

Circ: Companyia XY per ‘Le grand C’.

Arts Visuals: exposició “Idensitat”.

Audiovisuals: ‘Ensayo final para Utopía’, d’Andrés Duque.

Música: sala Heliogàbal.

Cultura popular i tradicional: Esbart Català de Dansaires per ‘Apel·les Mestres artista complet i home polièdric’.

Traducció en llengua catalana: Miquel Casacuberta per ‘Els papers pòstums del Club Pickwick’, de Charles Dickens.

Literatura en llengua catalana: ‘Sense alè’, de Josefa Contijoch.

Literatura en llengua castellana: ‘La hija del Este’, de Clara Userón.

Agustí Duran i Sanpere d’història de Barcelona: ‘Les dones soles a la baixa edat mitjana: una lectura sobre la viduïtat’, de Mireia Comas.

Disseny: Associació Cultural Monogràfica per Monografica.org.

Arquitectura i urbanisme: Manuel Ruisánchez i Francesc Bacardit per la Fàbrica de Creació Fabra i Coats.

Investigació científica: Roderic Guigó.

Assaig: ‘Emociónese así’, d’Eloy Fernández Porta.

Creativitat i innovació: videoclub en línia Filmin.

Projecció internacional de la ciutat de Barcelona: Associació Marató de l’Espectacle per ‘Ciutats que dansen’.