Sembla la cua d'un concert per poder veure una gran estrella i al cap i a la fi és el més semblant en el món dels mòbils. Encara queda una hora perquè comenci la conferència del creador de Facebook, Marck Zuckerberg, i l'ambient de nervis ja es pot detectar entre el públic. 1.800 persones ni una més han pogut accedir a aquest auditori, els que s'han quedat fora no els hi ha fet gaire gracia." Els únics que han pogut captar de prop una imatge del rei de les xarxes socials han estat els fotògrafs. La resta s'ha hagut de conformar a seguir-lo des de les moltes pantalles habilitades. Zuckerberg, a banda de WhatsApp, ha parlat de la revolució que suposen les xarxes per als països emergents. MARK ZUCKERBERG, conseller delegat de Facebook "Ensenya a la gent per què és important, és racional i bo per a ells gastar-se els pocs diners que tenen en Internet. Realment crec que és allò racional que han de fer. Tots els estudis ensenyen, i crec que no només els incrementaran les oportunitats de trobar feina, la salut, l'educació... I tots aquests elements faran que vagi millor l'economia." La imatge de Zuckerberg ha estat omnipresent a tot el Mobile, i és que no podia ser d'una altra manera en un congrés dedicat a la telefonia mòbil i per tant a la comunicació.

L’expectació era màxima aquest dilluns a l’última hora del Mobile World Congress, abans que tanqués les portes del primer dia. El creador de Facebook ha estat entrevistat en directe a l’auditori 1, el més gran del congrés, i el públic del MWC l’ha omplert de gom a gom. Des d’hores abans, les pantalles a través de les quals també s’ha pogut veure l’entrevista anunciaven que l’auditori estava ple.

Davant de l’audiència present i la que seguia la retransmissió de Mobile World Live, formada majoritàriament per professionals i empreses del sector, Zuckerberg ha dit que allò que el mou no és fer de Facebook un negoci cada cop més rendible, sinó un servei més útil per posar en comunicació més i més gent. Si ara aquesta xarxa social ja té 1.200 milions d’usuaris registrats, el seu màxim responsable ha dit que espera guanyar almenys 1.000 milions d’usuaris més per a l’any 2020. Tot un repte per a un servei de comunicació que ja és el més ampli que hi ha hagut mai.

Mark Zuckerberg ha justificat així la compra de WhatsApp per part de Facebook, anunciada la setmana passada. “Encaixem perquè compartim la visió de connectar tothom arreu del món”, ha dit. L’entrevistador ha insistit a demanar-li les raons d’una operació com aquesta, per la qual Facebook pagarà 19.000 milions de dòlars. Zuckerberg ha respost que la companyia i el servei que ofereix s’ho valen i ha assegurat que, en aquest sentit, “és una aposta segura”.

El creador de Facebook ha assegurat que WhatsApp és un bon negoci en si mateix i que ho seguirà sent dins del grup Facebook. Ha assegurat que WhatsApp continuarà funcionant exactament igual que fins ara, “de forma totalment autònoma, sense barrejar cap dada dels usuaris de les dues companyies”. Pel que fa a les sinergies que es puguin generar amb l’adquisició, ha dit que ara hauran d’explorar tot el que poden fer junts. En tot cas, Zuckerberg considera que, per a WhatsApp, “formar part de Facebook els permetrà centrar-se a seguir connectant cada dia més i més gent amb el seu servei bàsic i eficient”, mentre la seva companyia s’ocupa d’oferir nous serveis a aquesta gent.

Zuckerberg ha llançat el missatge que cal connectar el 100% de la població mundial també a les operadores de telecomunicacions, que són les que han de posar-hi infraestructures arreu del món, també als mercats menys rendibles. “No volem connectar una setena part de la població mundial, volem connectar tothom!”, ha insistit. I ha assegurat que Internet arriba cada cop a més gent no només perquè els operadors ho ofereixin com a servei sinó sobretot perquè la gent ho vol, perquè coneix serveis com Facebook o WhatsApp i vol estar-hi connectat. Diu que la gent sap que, per molt pocs diners, té l’oportunitat de millorar la comunicació amb altres persones, d’aprendre coses, de trobar feina… i tothom vol millorar.

Segons Zuckerberg, Facebook, WhatsApp o la Viquipèdia són serveis bàsics que haurien d’estar a l’abast de tothom gratuïtament. Com la trucada al servei d’emergències 911 als Estats Units (o el 112 a casa nostra). “Posar un missatge a Facebook pot ser més ràpid i efectiu que fer una trucada a emergències”, ha dit. Per fer possible aquest accés universal a les xarxes socials, Mark Zuckerberg ha parlat d’Internet.org, una iniciativa de la qual formen part Facebook, Ericsson, Nokia, Samsung, Qualcomm, Mediatek i Opera. Ho ha posat com a exemple i demostració que el seu objectiu principal és connectar tota la població mundial. “Penso perdre bastants diners amb Internet.org”, ha advertit.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a