L'interès per la venda de moda en Internet augmenta cada dia que passa. I no és estrany, perquè les xifres parlen per elles mateixes. Per exemple, el web de venda en línia Buyvip va facturar sis milions d'euros l'any 2007, quan va començar. El 2009 els beneficis eren ja de 70 milions d'euros. El motiu de l'èxit d'aquestes plataformes de venda online són els importants descomptes que ofereixen als clients i la rapidesa amb què es pot fer la compra. Un dels inconvenients és no poder emprovar-se la roba. DAVID CONTIJOC, director general de BuyVIP Espanya "És un fre important el tema de les talles. En el món racional les talles serien compartides per tot el món. Però efectivament, nosaltres que tenim una implantació internacional les talles italianes comparades amb les alemanyes i comparades amb les espanyoles són molt diferents i, efectivament, és un tema a reconsiderar." Aquest és un dels motius pels quals és molt important un bon departament d'atenció al client, ja sigui a través del telèfon o del correu electrònic. Però la venda per Internet com a canal de distribució s'ha de complementar amb la presència a les xarxes socials com a canal de difusió. RICARD CASTELLET, director de serveis al client d'Elogia "És una revolució, és un canvi cultural de l'empresa: és deixar de pensar en el fax, o deixar de pensar en la Fira o pensar, fins i tot en l'e-mail. Hem de pensar en una nova manera de relacionar-nos. Fins ara la marca tenia el poder: jo feia una nota de premsa i el que es deia era el que jo deia. Actualment el poder el té el consumidor i l'usuari s'expressa lliurement al 2.0, per tant nosaltres el que hem de fer és escoltar." L'ús de les xarxes socials permet saber què diuen els clients sobre cada marca o producte i rectificar possibles errors. Un exercici que els experts en màrqueting consideren cada vegada més important. Les empreses de moda, asseguren, hauran de fer-se més visibles a Inernet i posar atenció a la seva reputació online. Les marques que no ho facin, no sobreviuran a la era digital.