És un videojoc, però no hi estem jugant ni amb l’ordinador ni amb cap consola, sinó amb el mòbil. Els creadors de jocs es van adonar fa anys que l’aparell que tothom duu a la butxaca també serveix per jugar, però ara que els mòbils tenen més capacitat que els ordinadors d’anys enrere hi trobem jocs com aquests. ANTONIO RABANERA, director de màrqueting de Gameloft “La experiencia de juego dentro de los móviles ha mejorado muchísmo, de tal manera que casi está alcanzando a la experiencia de juego de las consolas portátiles.” L’experiència és al nivell de la PSP o la DS, però els jugadors de mòbil són uns altres i els jocs, també. ANTONIO RABANERA, director de màrqueting de Gameloft “No van dirigidos a unos géneros clásicos, como el rol o la lucha, sino que tienen un caràcter mucho más casual: son partidas rápidas de 10 minutos, cuando estás esperando el metro o el autobús.” La pantalla tàctil i la capacitat de memòria de l’iPhone l’han convertit en una potent consola portàtil. Així que la meitat dels videojocs que es creen actualment a Gameloft són per a iPhone. En un any, més de 10 milions de persones han pagat per descarregar-se aquests jocs, que costen entre 79 cèntims i vuit euros, força menys que els de la PlayStation o la Wii. El secret és que es baixen de l’App Store, el mercat en línia del mòbil d’Apple, i així no hi ha costos de distribució. Els fabricants de consoles ja han copiat aquest sistema. Potser no és lluny el dia en què les consoles de jocs serveixin també per comunicar-nos. Les consoles, com l’iPhone, ja permeten jugar en línia amb jugadors d’arreu del món. Telefonia, Internet i videojocs tenen cada cop més a veure.

Gameloft ha fet una aposta per l’ús de l’iPhone com a plataforma de joc i, de moment, els ha anat bé. El 15% de la seva facturació ja prové de les descàrregues a la botiga virtual d’aplicacions per al mòbil d’Apple. Així que, ara com ara, la meitat de la producció de Gameloft són nous jocs per a iPhone.

Segons Antonio Rabanera, gestor de màrqueting i relacions públiques de Gameloft Ibèrica, la companyia segueix apostant per aquesta línia d’innovació i considera que la influència dels fabricants de mòbils en el món dels videojocs farà que les millores tecnològiques arribin més de pressa. També hi esperen la irrupció de Google, que ha creat el sistema operatiu per a mòbils Android i que amb HTC acaba de llançar el seu propi mòbil, el Nexus One. Rabanera avisa que “Google és l’empresa millor posicionada per fer ombra a l’iPhone”.