El Gamelab és el congrés de l’oci interactiu més important d’Europa i un dels de més reputació internacional. Ho demostra la llarga llista de gurus i professionals de la creació i de la indústria que s’hi donen cita. En el cas de les empreses, en aquesta edició hi participen els directius de grans marques internacionals, com Kati Levoranta, directora executiva de Rovio, Shawn Layden de Play Station o Daryl Holt, el vicepresident d’EA Sports. Tampoc no hi falten els grans directors creatius com Amy Hening, creadora d”Uncharted’ o Todd Howard, l’ànima de ‘Fallout’ o ‘Skyrim’.
La 14a edició del Gamelab, però, també destaca per l’elevada participació femenina, un 38 %, fet que ajuda a desmitificar la idea que jugar a videojocs és una activitat exclusivament masculina. Una xifra que, segons Gonzo Suárez, cofundador del congrés, s’hi ha arribat “sense intenció” però que demostra que cada cop hi ha més dones que ocupen un paper destacar en la indústria de l’oci electrònic. De fet, mentre a la base hi ha poques dones, a l’elit el percentatge de presència femenina és molt més potent.
El Gamelab es queda a Barcelona
El març passat va perillar la continuïtat del Gamelab a Barcelona. De fet, no estava garantida ni l’edició d’aquest 2018. La conjuntura política i el fet que les subvencions estiguessin congelades van posar en risc el congrés i ràpidament ciutats com Madrid o Lisboa es van oferir per acollir-lo. Finalment, però, “una ràpida reacció de la Generalitat ha permès que la cita es quedi a la ciutat”. “El Gamelab es vol quedar a Barcelona”, assegura Gonzo Suárez, que creu que aquesta serà l’edició amb més públic des de la seva creació l’any 2005.