La C-31 i la C-32, úniques carreteres amb velocitat variable, seran les que estrenaran primer els nous límits de velocitat. Amb tota probabilitat, el canvi de senyals es farà en menys d'una setmana. En aquestes dues vies, es podrà circular a 100 o a 120 quilòmetres per hora en funció del tram, però en els més propers a Barcelona, es mantindrà la limitació a 80. Pel que fa a les vies que vénen del Baix Llobregat, l'A-2 tindrà un tram de 100, però un cop canvia a la B-23, abans de la Diagonal, el límit serà de 80. A l'AP-2, es podrà circular a 120 i en el tram d'enllaç amb les rondes s'haurà de baixar a 100. Als túnels de Vallvidrera, es mantindran els 80 quilòmetres per hora i només en un tram anterior el límit pujarà als 90. A la C-58, i per obres, no es tocarà el límit dels 80. Els conductors que vinguin del Maresme podran circular a 100 per la B-20 a Santa Coloma, i els de la C-31, a 120 fins a Badalona. En els trams més propers de les dues vies a Barcelona, s'haurà d'anar a 80. JOAN AREGIO, director del Servei Català de Trànsit "Quan es podrà córrer? No. No es podrà córrer. S'haurà d'anar a la velocitat que marquin els panells. En això seguirem estant molt amatents". ORIOL PUJOL, portaveu del Grup Parlamentari de CiU "Haurem de ser molt cauts i molt prudents de no llançar-nos accidents pel cap. I explicar que l'accidentalitat en els 80 és més que qüestionable perquè si en algun lloc s'ha d'anar a buscar és en aquells punts negres que tots coneixem, que poc o molt es coneixen i que els sap tothom i que existeixen a la xarxa viària de Catalunya i no en aquests accessos de la ciutat". El canvi de senyals, que s'allargarà durant un mes, costarà 76.000 euros. L'objectiu del govern és ampliar la velocitat variable progressivament a tots els accessos de Barcelona fins a finals de legislatura. La inversió prevista per fer-ho és de 6.000.000 d'euros, un 25% menys del que havia pressupostat l'anterior govern. Els nous límits es revisaran dues vegades d'aquí a tres i sis mesos per, si és necessari, fer-hi els canvis que calgui.

El conseller d’Interior justifica que la limitació es mantingui en 25 quilòmetres ja que són zones de transició entre àrees urbanes i interurbanes. En alguns trams de la C-31 Nord i l’AP-2 el límit es situarà als 120km/h.

L’adaptació de les vies a la nova normativa es durà a terme progressivament fins l’1 de març i suposarà una despesa de 76.000 euros. Durant aquest període de transició, es continuarà multant els conductors que no compleixin la limitació actual. Felip Puig ha recordat que els panells lluminosos i els senyals indiquen la velocitat màxima vigent. El director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, ha afegit que no s’instal·laran nous radars a la xarxa viària de l’àrea metropolitana.

L’objectiu del Govern per aquesta legislatura és estendre la velocitat variable, que ja s’aplica a la C-32 i la C-31, a tots els accessos a Barcelona. Felip Puig ha avançat que la primera via en què es podria aplicar seria la B-23. Per complir aquesta meta, però, es calcula un pressupost de 6.000.000 d’euros.

Felip Puig considera que d’aquesta manera es compleix un compromís electoral i de govern. El conseller ha afegit que un cop aplicat el nou sistema, se’n revisarà l’efectivitat el maig i elsetembre.