Aquests cartells ho deixen ben clar. Continua la limitació dels 80 quilòmetres hora als accessos de Barcelona. S'hi al·leguen motius ambientals. I és que des de Montjuïc aquest matí era difícil divisar Collserola a l'hortizó. L'anticicló que ens afecta afavoreix la concentració de partícules contaminants a l'aire. Aquesta raó ha frustrat avui l'aplicació dels nous límits de velocitat als accessos de Barcelona. La C-32 i la C-31 s'han llevat amb nous senyals, però com si no hi fossin. Els panells lluminosos són sempre els que prevalen. Els senyals fixos s'han canviat aquesta nit a l'autovia de Castelldefels i l'autopista del Garraf. En total, un centenar de senyals. Se n'han afegit també una vintena més de reforç en els poc més de 25 quilòmetres que han estrenat nova limitació. Segons el tram, es podrà anar a 100 o a 120. Els canvis en la senyalització han provocat divisó d'opinions en els conductors. Hi ha qui té clar que preval el rètol lluminós, però en canvi, hi ha qui les noves senyals li provoquen certa confusió. Pel Servei Català de Trànsit, la situació d'avui NO hauria de provocar confusió perquè asseguren que els conductors ja s'han acostumat a circular i fixar-se en els senyals lluminosos. JOAN AREGIO, director del Servei Català de Trànsit "Retardar això no donava valor al valor principal que té la velocitat variable. Que és que, quan hi ha episodis d'aquestes característiques, sigui de congestió o sigui de medi ambient, està per ser modificada. Crec que és una bona notícia que es demostri que la velocitat variable és adaptable a qualsevol tipus de situació". Els nous senyals ja són a lloc. Ara només falta saber quan es podran aplicar els nous límits. Ara per ara, l'última paraula és de l'anticicló.

De fet, durant el matí del primer dia amb els nous límits de velocitat en vigor, els senyals lluminosos dels trams regulats amb velocitat variable han mostrat límits de 40, 60 i 80 km/h, en funció de la congestió de trànsit que patien aquestes vies.

L’anticicló que marca aquests dies la situació meteorològica fa que les partícules de CO2 es concentrin als nivells baixos de l’atmosfera. Per evitar que empitjori encara més la qualitat de l’aire, la Generalitat manté temporalment el límit màxim en 80 km/h, tot i que el sistema de control de la velocitat variable ja està preparat per permetre velocitats de fins a 120 km/h.

El Servei Català de Trànsit (SCT) recorda que, en els vies amb control dinàmic de la velocitat, prevalen sempre els senyals lluminisos als fixos. Aquests últims han estat reemplaçats aquesta nit per operaris de l’SCT i de la Direcció General de Carreteres. En total, han substituït 102 senyals de “prohibit circular a més de 80 km/h” per altres de 100 o 120 km/h. També n’han instal·lat una vintena més, per reforçar la senyalització del nou límit de velocitat en accessos i vies de connexió amb l’autopista del Garraf (C-32 sud) i l’autovia de Castelldefels (C-31 sud).