El disseny de l’iPad és molt similar al de l’iPhone, tant per fora com pel que fa a la navegació entre les diferents aplicacions. Però, a més del tamany, la capacitat de la màquina és molt major: el processador, que fabrica la mateixa Apple, corre a 1 GHz (com alguns portàtils) i la memòria és de 16, 32 o 64 GB, en funció del model. Es pot connectar a Internet per wi-fi o bé mitjançant una connexió 3G, com els mòbils.

Als Estats Units es començarà a vendre d’aquí a dos mesos per 499 dòlars (uns 355 euros) la versió bàsica, amb 16 GB de memòria i sense connectivitat 3G. Les versions amb 3G, que permeten navegar per Internet en qualsevol lloc sense cobertura Wi-Fi, són més cares, a més de requerir un contracte amb un operador telefònic. Per saber quines ofertes hi haurà a Espanya caldrà esperar fins l’estiu, que és quan l’iPad es començarà a vendre fora dels Estats Units. En tot cas, Apple ha anunciat que tots els iPad seran “lliures”, és a dir, sempre es podran fer servir amb l’operador telefònic que es vulgui.

L’anunci més esperat
Els blogs de tecnologia feia mesos que esperaven l’anunci del nou “tablet PC” amb la marca de la poma, que està cridat a revolucionar el consum de vídeos, diaris i llibres per Internet. L’expectació era màxima, així que milions d’internautes d’arreu del món han seguit aquesta tarda la presentació de la companyia amb seu a Cupertino. Només set minuts després que Steve Jobs anunciés el nom del nou giny, #iPad ja era el primer “trending topic”, el tema del que més es parlava a Twitter.