Per tal de redissenyar la biblioteca, han buidat l’espai de taules i hi han instal·lat pufs i butaques. També han deixat menys estanteries i llibres. Des de l’escola expliquen que es van adonar que no s’estava donant ús a la biblioteca i que estava quedant com un espai residual.
Tenint en compte tot això, han decidit canviar el concepte, amb la intenció que aquest espai torni a ser una aula real de la Vedruna. Ara és un “espai on es pot compartir, comentar, parlar, fer treballs en grup, un espai també de consulta. Es té molt en compte l’aspecte més social i emocional”, explica Núria Fuster, professora de la Vedruna Gràcia.
Per aconseguir aquesta sala diàfana i polivalent s’ha reduït l’emmagatzematge de llibres. Així, s’ha pogut alliberar l’espai perquè els alumnes puguin aprendre de manera individual o en grup. Tot aquest procés s’emmarca en una aposta de l’escola pel de treball en projectes i per això, volen adaptar els espais a les noves necessitats d’aprenentatge. També, estan treballant en una nova aula dissenyada pels estudiants que tindrà ambients variats i estarà llesta abans d’acabar el curs.
Asseguren que l’espai de la biblioteca havia estat una església, i ara s’ha convertit en una biblioteca per a tots. Expliquen que abans els petits no la utilitzaven, ja que no era accessible per a ells. Ara es volen construir unes grades que permetin activitats com contacontes.
Afegeixen que, abans, els més grans només anaven a fer deures i ara, ja la utilitzen per a més activitats. Gala Gallardo, alumna de 3r d’ESO, explica: “Abans no la utilitzàvem gairebé i venim més sovint, no només a treballar, sinó també per fer treballs en grup.”
Tot i que estan molt satisfets amb aquests primers canvis, encara queden alguns detalls per arreglar: volen millorar-ne la il·luminació i col·locar-hi unes petites grades. La inauguració d’aquest nou espai està prevista per a finals del mes de maig.