Avui porten la seva veu al districte. Són joves de les Corts que han participat en la quarta audiència pública escolar que se celebra al districte. Agustí Colom, regidor districte les Corts “És un treball de drets cap a ells però també és anar creant una manera d'entendre la participació a la ciutat i construir aquests mecanismes de major participació democràtica.” L'acollida de persones refugiades i migrades ha estat el tema que ha centrat l'audiència. Prèviment, els alumnes ja havien estat treballant conjuntament el tema i avui han presentat un manifest amb les seves conclusions. I amb aquest treball també han après coses noves. Aina Moreno, alumna Sant Ramon Nonat Sagrat Cor “Jo pensava que un refugiat era una persona que sortia d'una guerra però també pot ser qualsevol persona que per el que a ell li agrada o els seus pensaments doncs hagi de fugir de la seva ciutat.” En el manifest que han llegit durant l'audiència també han fet propostes per millorar l'acollida de persones refugiades al districte i han pres compromisos com, per exemple, participar en accions de sensibilització. Bet Gamell, alumna Santa Teresa de Lisieux “Tinc moltes ganes de participar en alguna d'aquestes xerrades, perquè era una cosa que no sabia que existia, i aplicar-me realment perquè és un tema que m'interessa i em preocupa perquè és el meu futur en el fons.” I prenent-los la paraula els han llençat un repte: organitzar una activitat al districte en motiu del Dia Internacional de les Persones Refugiades, que es commemora el 20 de juny.

Un grup de joves del districte de les Corts ha participat en l’audiència pública escolar que s’ha celebrat al districte. Es tracta d’una activitat que pretén fomentar la participació cívica dels joves. En aquesta ocasió l’audiència s’ha centrat en l‘acollida de persones refugiades i migrades  i el projecte Barcelona, ciutat refugi, per això, a més del regidor a l’acte també hi ha participat un responsable d’aquest projecte.

Abans de l’audiència, els alumnes de l’Escola Sant Ramon Nonat – Sagrat Cor i de l’Escola Santa Teresa de Lisieux havien estat treballant conjuntament el tema i avui han presentat un manifest amb les seves conclusions. Amb aquest treball els alumnes asseguren que han canviat la percepció que tenien sobre què és ser una persona refugiada. 

En el manifest també han fet propostes per millorar l’acollida de persones refugiades al districte i han pres compromisos com, per exemple, participar en accions de sensibilització. En aquest sentit, des del projecte Barcelona, ciutat refugi els han pres la paraula i els han llençat un repte: organitzar una activitat al districte amb motiu del Dia Internacional de les Persones Refugiades, que es commemora el 20 de juny.