Un sol home, interpretat per l’actor Carles Roig, es troba en un teatre, sol. Representa una de les persones assassinades a Pulse, la discoteca gai d’Orlando, durant l’atemptat que va tenir lloc l’estiu del 2016.

Es tracta d’un monòleg, creat i dirigit per Dobrin Plamenov, que porta per títol ‘Orlando Boom’. És la segona creació de la companyia La Bondage, que va néixer l’any passat. Tot i ser una formació nombrosa, per a aquesta ocasió el director ha volgut portar a escena un text escrit per ell mateix després de la massacre a la discoteca. De seguida, va saber que volia que fos Carles Roig qui donés vida al protagonista. Roig ha treballat braç a braç amb Plamenov per interpretar una obra sorgida de les entranyes del director de La Bondage.

Residència artística al Lluïsos Teatre

La jove companyia estrenarà l’obra aquest divendres al Lluïsos Teatre, com a punt final d’un trimestre de residència artística a l’entitat gracienca. És la segona temporada que els Lluïsos de Gràcia convoca residències teatrals per a formacions emergents, que es volen donar a conèixer. D’aquesta manera, els grups tenen un espai on assajar, estrenar l’obra i fer contactes amb programadors teatrals. L’objectiu de les residències dels Lluïsos és catapultar les obres d’aquestes companyies que estan començant. Algunes ja han fet el salt a la Fira de Tàrrega, el festival Grec, el Maldà o la Sala Flyhard.

La Bondage es va presentar a les residències teatrals dels Lluïsos l’any passat amb ‘La nina’, però no ha estat fins a aquesta edició, amb ‘Orlando boom’, que ho ha aconseguit. Aquest text ja havia rebut el Premi Jaumes Salés el 2016. Es caracteritza, com totes les creacions de La Bondage, per ser una dramatúrgia amb una escenografia molt visual, i que té com a rerefons el tema de la violència. Segons explica el director, Dobrin Plamenov, “totes les atmosferes que creem solen ser poètiques, bastant turbulentes, bastant agressives: la violència en totes les seves formes”.

Preparant la tercera producció

Ara la companyia espera que l’estrena aquest cap de setmana d”Orlando boom’ ajudi l’obra a entrar en els circuits teatrals. I estan preparant també la seva tercera producció, ‘Titus Andronic’, de Shakespeare, que asseguren que serà la més sanguinolenta.