La tecnologia arriba al petit comerç a través del mòbil. Un nou canal de comunicació s’’està implementant a les botigues de sempre de l’Eixample a través d’un projecte innovador. És una gran oportunitat per a les botigues de l’Eixample, assegura Òscar Miralles, de l’empresa Sitem, perquè fins ara aquest tipus de sistemes amb GPS i dispositius “beacon” s’havien fet en grans superfícies però no en el petit comerç.
Amb aquest sistema, les ofertes es descarreguen automàticament al dispositiu mòbil dels vianants, que prèviament s’han hagut de baixar l’aplicació. Vicenç Gasca, de l’associació Sant Antoni Comerç, està convençut que cal estar presents a les xarxes i a més d’informatitzar els negocis de portes endins s’han d’utilitzar les eines digitals per sortir fora de la botiga. En això coincideix amb el representant de Cor Eixample, Xavier Llobet, que opina que estem sobresaturats amb els papers i les bustiades i que arribar als clients a través d’un dispositiu que duu sempre a sobre és una gran oportunitat.
A més, el sistema permet adaptar-se al perfil dels usuaris. I a banda de rebre informació de les promocions, també poden accedir a una imatge de 360 º de l’establiment. Ha començat la distribució de la informació entre els clients, amb una promoció de vals de descompte per descarregar-se l’aplicació, que dona 50 euros per setmana fins a mitjan juliol. A partir de la setmana vinent se’n farà difusió a través de les xarxes socials.