El president de l’Associació de Veïns i Comerciants del Voltant del Mercat de Santa Caterina, Diego Martone, explica que l’objectiu d’aquesta cita és  “que el públic final sàpiga l’oferta que hi ha de comerç a Santa Caterina els 365 dies de l’any”. 

Els comerciants que porten temps al barri hi participen cada any i asseguren que no només ho fan pensant en la caixa del dia. La Cèlia Mirete, de la botiga-taller Nanoniano creu que estar present en aquesta fira ajuda a “fer consciència que a tot el voltant del mercat ara hi ha botigues molt xules, molta botiga-taller, amb coses diferents que no trobes als grans magatzems”.

Al costat dels més veterans, hi ha els comerciants de nova implantació, com la Cristina Gràcia, que fa només dos mesos que és al barri i que tampoc no ha volgut faltar a la cita. “El que és important -diu- és que la gent et conegui i que sàpiga que estàs allà instal·lada”.  Per la seva banda, els restauradors també veuen en aquesta fira un bon aparador per donar-se a conèixer, ja que molts establiments no són gaire visibles al carrer.

La iniciativa va néixer fa 13 anys centrada només en botigues, però des de 2011 la cita també serveix d’aparador de l’oferta gastronòmica. Va ser el 2004 quan van decidir sumar esforços i presentar-se conjuntament en un mateix esdeveniment, que amb aquesta fórmula arriba a la setena edició. Es repeteix dos cops l’any, un coincidint amb la festivitat de Santa Caterina, a finals de novembre, i un altre entre abril i maig .