Una xurreria de Barcelona que desperta passions entre els turistes coreans i asiàtics. Es tracta de la xurreria San Román del barri Gòtic, al carrer dels Banys Nous. “Influencers” i estrelles de Corea del Sud l’han promocionada a YouTube i a les xarxes socials i s’ha convertit en una autèntica atracció turística. El ressò ha estat tan gros que ara un empresari coreà obrirà cinc botigues a Seül que repliquen aquest negoci barceloní.

El vídeo d’una cantant de K-pop, el detonant

L’any 2023 va ser el del boom definitiu de la xurreria San Román. La raó va ser la publicació d’un vídeo de Jisoo, la cantant del popular grup de K-pop Blackpink, que va visitar Barcelona i va menjar els xurros d’aquest local mentre els elogiava. Des de llavors, diàriament hi ha turistes Corea del Sud i d’altres països asiàtics que visiten la botiga per provar els xurros.

Una “pop-up store” de la xurreria a Seül

L’interès dels coreans en els xurros ha crescut de manera exponencial en els darrers mesos, fins al punt que aquest darrer mes de gener van obrir una “pop-up store” a Seül. Allà se servien xurros sota un cartell amb el nom de la San Román. L’experiència va ser tot un fenomen al país i les xarxes socials n’anaven plenes. El salt a Corea del Sud no queda aquí. Tal com va explicar el ‘Tot Barcelona’, els propietaris de la xurreria han arribat a un acord amb un empresari del país que obrirà cinc botigues a la capital coreana que replicaran el negoci de Barcelona.

Un dels propietaris del negoci, Francisco Almendros, ha dit al ‘bàsics’ que els coreans “tenien molt d’interès en els xurros. Van venir aquí i els vam ensenyar el nostre mètode i la nostra tradició”. I ha detallat que al país asiàtic “els agrada molt la xocolata i els dolços, i sempre demanen que els servim els xurros amb molt de sucre”. L’altre propietari, Xavier Català, ha explicat que l’exportació del negoci a Corea s’ha materialitzat “després de quatre o cinc mesos de negociacions” i ha afirmat que les xurreries “estan en el seu millor moment”.