Uber torna a operar a Barcelona des d’aquest dimarts i ho fa amb taxis, no amb vehicles de VTC com anteriorment. El retorn de la companyia nord-americana a la ciutat s’ha trobat amb l’oposició frontal d’una part del sector del taxi, que ja ha convocat manifestacions en rebuig. Pel director general d’Uber a Espanya, Juan Galiardo, l’actitud dels taxistes respon a unacampanya coordinada d’intimidacióque provoca que “molts taxistes que volen col·laborar amb Uber no ho facin perquè tenen por”. Davant d’això, Galiardo adverteix: “No descartem emprendre accions legals si la situació continua d’aquesta manera”. Ho ha dit en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé.

El director general d’Uber a Espanya admet que la disponibilitat actual de conductors és més baixa que fa algunes setmanes, en què tenien 350 taxistes. Tot i això, Galiardo no ha volgut concretar la xifra actual. “Hi ha molts taxistes registrats i llestos per treballar amb nosaltres”, assegura el directiu d’Uber, qui confia que en “en les properes setmanes l’oferta anirà augmentant”.

Juan Galiardo, director general d’Uber Espanya

ENTREVISTA COMPLETA

Galiardo ha reclamat a l’Administració pública que s’impliqui “per posar fi a aquesta campanya d’intimidació, que no hauria de tenir lloc a Barcelona“. Aquesta campanya, segons el directiu d’Uber, és “preocupant” perquè “no s’està produint d’una manera clandestina”.

“Hem de recuperar la confiança del taxista”

Uber defensa que “hi ha mercat per a tots” i es marca com a assignatura pendent la “recuperació de la confiança del taxista” i demostrar que poden “ser socis a llarg termini”. Tot i això, Galiardo comprèn “la inquietud del sector del taxi davant dels canvis” i que hi hagi “parts que són contràries a treballar amb una app com Uber”.

Barcelona, l’única ciutat europea sense un servei d’Uber que “funcioni com hauria”

D’altra banda, el director general d’Uber a Espanya confia a “fer créixer el negoci a Barcelona” i, si això passés, planteja la possibilitat d’obrir una seu administrativa a la ciutat. Reconeix, però, que tributar a Espanya és una de les qüestions que ha de solucionar i lamenta que “Barcelona és probablement l’única ciutat d’Europa que encara no té un servei d’Uber que funcioni amb la disponibilitat amb què hauria”.