Uber ha lamentat que molts taxistes tinguin por de sortir a treballar amb la seva app pel que consideren una campanya d’intimidació” d’alguns sectors del taxi, que aquest dijous han fet una marxa lenta fins al Parlament. En un comunicat sobre el llançament de la seva aplicació a Barcelona, la multinacional nord-americana demana a les administracions públiques que prenguin les mesures necessàries per frenar aquesta situació.

10.000 usuaris a l’app

En el mateix comunicat, Uber especifica que “més de 10.000 persones han obert la nostra aplicació per viatjar en taxi des de dimarts al matí i 500.000 barcelonins ja la tenen al seu mòbil”.

Requeriment de l’IMET

Uber també especifica que els ha arribat el requeriment per part de l’IMET que li demana documentació complementària per poder oferir el servei de taxi a Barcelona. Uber s’ha compromès a enviar aquesta documentació, però insisteix que està operant a Barcelona de manera legal.

Uber recorda que segons el decret 314/2016 de la Generalitat per poder operar un servei de taxímetre a Barcelona només és necessària una notificació prèvia i no una autorització per part de l’AMB.

Sobre la polèmica si cal que la seva aplicació ofereixi la tarifa 3 de preu tancat, la multinacional diu que “les apps que ofereixen la T3 tenen l’obligació d’oferir també la tarifa de taxímetre, però no al revés. La tarifa 3 no és obligatòria, com ho prova el fet que en la web de l’IMET hi ha aplicacions autoritzades que només ofereixen el servei de taxímetre.

L’empresa, amb seu a San Francisco, també posa sobre la taula el fet que l’Autoritat Catalana de la Competència està analitzant l’actuació de l’IMET i els seus possibles danys a la competència entre plataformes d’intermediació del taxi a l’Àrea Metropolitana.