Un cop amb les màquines ja foradant l’avinguda Diagonal per avançar en la connexió dels tramvies, la Plataforma pel Transport Públic (PTP) creu que ara és el torn de pensar en la Gran Via de les Corts Catalanes. Segons Adrià Ramírez, president de la PTP, la demanda de transport públic justifica posar-hi un tramvia: “Si hi ha alta demanda, està justificat fer un metro tot i el cost, si n’hi ha poca, està bé tenir-hi un autobús. En un terme mitjà, la solució tècnica més apropiada és el tramvia“, ha dit en una entrevista al programa ‘bàsics’.

Ramírez ha explicat que la Gran Via compleix aquestes característiques: “No té un metro que hi passi per sota i la línia de bus H12 és de les que tenen més demanda de Barcelona i s’acosta al col·lapse d’autobusos que té la Diagonal i que justifica la unió dels tramvies”. Per la PTP, “després del tramvia per la Diagonal, toca pensar a fer-ne un a la Gran Via” i desitgen que arribar a un consens per al projecte sigui més fàcil que amb la connexió de la Diagonal.

Aquesta nova línia de tramvia, segons la seva proposta, hauria de néixer a la plaça d’Ildefons Sardà ja connectat amb el Trambaix i travessar fins a la plaça de les Glòries per enllaçar amb el Trambesòs. La PTP també aposta per apropar aquest mitjà de transport a altres llocs: “El tramvia ara evita Esplugues, i no pot ser. També podria arribar a Molins de Rei, a Sant Vicenç dels Horts o, a l’altra banda, a Badalona“.

“Estem contents que el tramvia hagi sortit de l’enverinament”

La PTP ha qualificat el dia d’avui d’històric per a l’inici de les obres a la Diagonal: “Gairebé no ens ho creiem. Estem contents que el tramvia hagi sortit de l’enverinament perquè tècnicament no hi ha dubte que és una bona solució”. L’entitat ha lamentat que el debat sobre aquest mitjà de transport se circumscrivís a la “voluntat de polititzar, al tacticisme i al desgast”. Ara esperen que el projecte de connexió entre Verdaguer i la plaça de Francesc Macià, que queda pendent, es posi en marxa “tan aviat com sigui possible”.