Aquest dilluns, l’alcaldessa Ada Colau ha anunciat, com a presidenta de l’Àrea Metropolitana, la voluntat de redactar un reglament per limitar la circulació de VTC. Tot i que la competència per atorgar llicències depèn del Govern espanyol, el reglament metropolità marcarà a qui s’autoritza circular amb “criteris objectius”. La normativa vol aconseguir que es compleixi la proporció d’un vehicle VTC per cada 30 taxis, i això suposaria permetre la circulació de 350 cotxes amb aquesta llicència davant dels 800 que operen actualment, molts sota les companyies Uber i Cabify.
Des d’associacions com Elite o l’STAC veuen amb bons ulls la mesura i han explicat que fa mesos que treballen conjuntament amb l’Ajuntament i l’AMB per tirar endavant una solució legal al problema dins de les competències corresponents. “No pot ser que estiguem lluitant contra la contaminació en aquesta àrea i, de cop, posin en funcionament 3.000 vehicles més amb llicència”, ha dit la presidenta de l’Institut Metropolità del Taxi, Mercedes Vidal.
Colau i Vidal han recordat que en cap moment han qüestionat les llicències VTC, però rebutgen que se’n faci un ús que no és el corresponent i que actuïn com a competència deslleial al sector el taxi. Han anunciat que volen aprovar el reglament amb celeritat, de manera que tenen previst fer-ho inicialment al gener i definitivament al març, després d’incorporar les aportacions del sector i de la resta de grups.
Ada Colau ha alertat que en els propers mesos, a causa d’un buit legal que es va produir el 2013, es poden resoldre favorablement peticions de llicències que fins ara estaven als jutjats. A l’àrea metropolitana podrien arribar 3.000 llicències més. Un fet que preocupa seriosament el sector del taxi.