La xarxa de metro de Barcelona té estacions en desús amb història, algunes de les quals encara es poden intuir viatjant entre parada i parada, i cartells antics de publicitat que en ocasions surten a la llum. Repassem les estacions fantasma del metro més famoses del metro, com la de Correus o Ferran, i els cartells de pel·lícules antigues dels 60′ i publicitat de la Barcelona olímpica que han quedat al descobert.

Cartells de pel·lícules dels 60

Una descoberta que ens trasllada al passat. L’aparició d’uns cartells publicitaris fins ara ocults ha sorprès els usuaris de l’estació de Maragall de l’L5 del metro de Barcelona. Corresponen al mític cinema Victoria, que s’ubicava al passeig de Fabra i Puig, i s’hi promocionava pel·lícules com ‘Las novias de Fu Manchú’ o ‘Digan lo que digan’. Ha estat un home qui ha alertat de la troballa a Twitter. En ser contactat per betevé, ens ha explicat que en aquest racó de l’L5 hi havia una persiana abaixada des de feia anys, però que aquest dimarts la va trobar aixecada i amb aquesta “sorpresa” a la vista que ha generat molta curiositat.

Banc, l’estació fantasma del metro

És potser menys coneguda per a alguns, però que va ser objecte de molt debat públic en el seu moment i, fins i tot, ha estat fins ara protagonista de llegendes. Es tracta de la batejada com l’estació Banc, que va entrar en funcionament a principis del segle XX i que s’ubicava sota la via Laietana, entre les estacions actuals d’Urquinaona i Jaume I (L4). Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) explica l’origen i les curiositats de les instal·lacions. Aquesta és la llarga història de l’estació fantasma Banc.

Cinquanta anys del tancament de l’estació de metro de Correus

Aquest 2022 fa 50 anys que es va tancar la parada de metro de Correus després de gairebé 40 anys de funcionament. L’Ajuntament dels anys 70 volia que el metro de Barcelona, que ja passava per la Rambla, arribés fins a l’Estació de França. Per això es va construir l’estació de Correus, que va funcionar des de l’any 1934 fins al 1972. El consistori va voler aprofitar la infraestructura ja existent sota la via Laietana i va obrir el que es coneixia amb el nom de ramal Aragó-Correus del Gran Metro.