Hi ha una certa relació entre els concerts, festivals i grans espectacles amb les xarxes socials. És clar que Instagram, TikTok i Twitter marquen les tendències de consum, fan vendre entrades. Aquest cap de setmana en teníem un exemple amb el concert d’Antònia Font.

Les xarxes, en aquest cas especialment Instagram i Twitter, es van omplir de vídeos i fotografies del concert del grup mallorquí al Palau Sant Jordi. Per als qui no hi van anar, potser els va ser familiar la sensació que tot el seu entorn, menys ells, havien gaudit del concert de dissabte a la nit. I el mateix passa amb molts altres artistes, que generen xous que van més enllà de l’estrictament musical. Un exemple: els espectacles lluminosos de Coldplay. 

@coldplay

A Sky Full Of Stars in Paris, 19 July 2022. #Coldplay #livemusic #Paris

♬ original sound – coldplay

Els vídeos a les xarxes de la gira dels britànics en altres ciutats segur que ha ajudat a omplir els quatre concerts que Coldplay farà a l’Estadi Olímpic Lluís Companys a finals de maig, un èxit sense precedents. I els concerts de la gira de l’últim disc de Rosalía també són un bon exemple per veure com retroalimentar la indústria cultural amb les xarxes.

@rosalia.edits_

Rosalía en el #motomamitour en la CDMX😻🇲🇽 #Bizcochito #auditorionacional #rosalia #motomami 💅🏻💅🏻💋💋💋

♬ BIZCOCHITO – ROSALÍA

D’exemples n’hi ha infinits perquè els concerts ja no només es gaudeixen en viu, sinó que tenen una vida abans i després a les xarxes. Avui volem parlar de tot aquest fenomen amb Tito Ramoneda, promotor i president de The Project; Jordi Bianciotto, crític musical, el llegim a ‘El Periódico’, i Ofèlia Carbonell, música i comunicadora cultural.