La regidora de Mobilitat, Laia Bonet, assegura que la implementació d’un peatge urbà per cribrar l’entrada de cotxes a Barcelona “no està sobre la taula”. En una entrevista al programa ‘bàsics’, Bonet ha demanat “evitar improvisacions” i ha fiat la reducció de l’ús del vehicle privat i la rebaixa dels índexs de contaminació a la zona de baixes emissions (ZBE) i l’extensió de la zona verda d’aparcament.

En ser preguntada per les discrepàncies que pot haver-hi amb els seus socis de govern, la regidora socialista ha explicat que els comuns “són molt partidaris del que ja hem aplicat, la ZBE”. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, va recordar a principis de novembre que “hi ha el compromís de fer estudis sobre què suposaria el peatge per a la ciutat”. També el govern català ha obert recentment la porta a l’aplicació d’aquesta mesura, que és de qui dependria aplicar-lo.

Bonet ha explicat que el peatge no està previst, perquè l’Ajuntament de Barcelona “focalitza les actuacions en l’ús de l’espai públic”. Per això, s’ha referit a la ZBE que, segons ha dit, “funciona i serveix per substituir la flota de vehicles” i, sobretot, a l’aplicació de la zona verda d’aparcament també als barris perifèrics per evitar que siguin utilitzats com a zones d’aparcament gratuït.

Entrevista a Laia Bonet, regidora de Mobilitat, al ‘bàsics’
Mira l’entrevista completa

El col·lapse de trànsit “és una qüestió de percepció”

Bonet ha rebutjat que ara hi hagi més congestió de trànsit a Barcelona que en època prepandèmica: “Les dades ens diuen que tenim el trànsit que teníem abans de la pandèmia, és una qüestió de percepció”, ha assegurat. Segons la regidora, “l’extensió dels carrers de màxim 30 km/h pot haver generat la sensació que se circula més lent a la ciutat”. La resposta correcta a l’acumulació de vehicles, ha assegurat, “és l’aposta pel transport públic que s’està fent”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a