Aquesta setmana s’estan acabant d’instal·lar els parquímetres i de senyalitzar les places de zona verda en el triangle que formen els carrers de la Selva de Mar, Josep Pla i Garcia Fària. Són els tres últims carrers on encara es podia aparcar de franc i que ara s’incorporen a l’àrea verda 19. Es regulen 147 places de cotxe, 10 de motos i sis places de càrrega i descàrrega.

La implantació de l’àrea verda 19 es va iniciar a principis d’any pel barri del Besòs i el Maresme i s’ha anat desplegant en cercles concèntrics per intentar minimitzar l’efecte frontera i evitar l’aparcament a barris veïns. La segona fase va ser a la Verneda i la Pau i, la darrera, a Diagonal Mar i el Front Marítim.

Segons Eugeni Rico, de la Direcció de Serveis de Mobilitat, és “un ordre lògic per no deixar zones buides sense regular dins dels espais regulats, que podrien crear tensions en l’estacionament”.

Sant Martí es converteix així en el tercer districte de Barcelona totalment regulat, després de Ciutat Vella i l’Eixample. Només aquest any s’hi han creat 5.500 places d’àrea verda de cotxe i unes mil de motos.

Una ampliació molt ben rebuda pels veïns

Els veïns havien detectat aquest estiu la presència d’autocaravanes estrangeres que hi han estat aparcades moltes setmanes, sobretot al carrer de la Llacuna. El fet que aquests espais no estiguessin regulats afavoria els aparcaments de llarga estada.

De fet, aquest triangle viari, proper a la platja, era l’únic d’aparcament lliure que quedava a tocar del litoral, i això ho han aprofitat alguns turistes i altres vehicles. Per això, els veïns veuen amb bons ulls l’ampliació de la zona verda d’aparcament, que entrarà en funcionament el 4 d’octubre.