Trànsit a les rondes

(ACN / Redacció) La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, assegura que impulsar un peatge d’entrada a la ciutat per combatre la contaminació depèn de la Generalitat o de l’Estat. “Nosaltres ens vam comprometre a fer estudis sobre què suposaria el peatge sabent que la ciutat no el pot implementar directament perquè no tenim competències”, ha afirmat en declaracions a TV3. En aquest sentit, ha afegit que qui sí que pot fer-ho és la Generalitat o bé que l’Estat habiliti Barcelona per impulsar una nova taxa. Sanz ha refermat el compromís per analitzar si el peatge és possible.

Sanz ha fet aquestes afirmacions després que la consellera d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, expliqués que havia parlat amb l’alcaldessa Ada Colau sobre la possibilitat de posar peatges a l’entrada de Barcelona.

La ZBE i el reforç del transport públic, clau per reduir la contaminació

La tinenta d’alcaldia ha reivindicat polítiques compartides i ha valorat positivament l’exemple de la zona de baixes emissions (ZBE) com a política que ha permès retirar 6.000 cotxes contaminants de la ciutat i ja ha reduït un 30 % les emissions.

Sanz ha reiterat que Catalunya té eines jurídiques que permetin un model que aposti per reduir el CO2 i reforçar el transport públic. Sobre el darrer punt, veu “fonamental” que la Generalitat activi l’L9 i també ha reivindicat inversions a Rodalies. Afirma que la proposta dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) incorpora grans partides en aquesta línia.

Janet ha recordat que l’Ajuntament de Barcelona està a punt de començar les obres del tramvia per connectar Besòs i Llobregat, un transport que permetrà, ha dit, treure 200.000 cotxes en circulació.