El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat per 1,2 milions d’euros la redacció del projecte d’ampliació de capacitat de la ronda del Litoral, entre la Zona Franca i el port de Barcelona. Són tres quilòmetres i mig que ara mateix tenen tres carrils de circulació per sentit en la majoria del tram i es preveu afegir-n’hi un quart.

A més, també es reformaran els accessos al port per millorar la capacitat d’entrada i sortida de camions. “Guanyes fluïdesa per als camions, no està pensat perquè hi hagi més vehicles, perquè la política de la ciutat és de no més vehicles”, ha assegurat Jordi Julià, de l’Àrea de Coneixement del Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, en una entrevista al ‘bàsics’.

“En la mesura que funcionin bé els camions, funcionaran bé els cotxes”

Per l’enginyer, “en la mesura que funcionin bé els camions, funcionaran bé els cotxes”. Ha detallat que en el futur no hi haurà més carrils de la Zona Franca cap a Colom, però ha afegit que es crearà un carrer amb carril bici per connectar aquest tram, on ara només pots anar per carretera.

En aquesta via d’accés a la ciutat hi ha una intensitat mitjana de vehicles de 100.000 al dia, amb puntes horàries que superen els 2.000 vehicles per carril.