Les entitats demandants celebren l’anul·lació judicial de la zona de baixes emissions. David Llort, portaveu de la Plataforma d’Afectats per les Restriccions Circulatòries, ha valorat aquest dilluns al vespre al ‘bàsics’ que “és una bona notícia” que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya hagi decidit anul·lar l’ordenança de la zona de baixes emissions de Barcelona (ZBE) de l’Ajuntament.

Llort ha avançat que l’associació demanarà a l’alt tribunal que aturi les multes durant el període de temps que el TSJC analitzi el recurs contra la sentència que preveuen que interposarà l’Ajuntament de Barcelona. “Demanarem que mentre s’esclareixi la bona aplicació de la ZBE de moment es parin les multes perquè les trobem totalment desproporcionades“, ha apuntat.

ZBE de Barcelona: guia amb tot el que cal saber sobre la zona de baixes emissions

“Adaptar els vehicles en lloc d’haver-los de llençar”

Llort ha insistit en la idea que Barcelona “s’ha d’emmirallar en altres ciutats europees com París” i permetre que els vehicles s’adaptin a les noves normatives de circulació contra la contaminació, en lloc “d’haver-los de llençar i estar obligats a comprar-ne de nous”.

Pàrquings als afores de la ciutat

En aquest sentit, la Plataforma d’Afectats per les Restriccions Circulatòries també demana que es facin efectives zones de pàrquing als afores de la ciutat per tal que s’hi pugui arribar amb vehicle privat i fer el canvi al transport públic per entrar a Barcelona. Per això, però, seria necessari “modernitzar l’oferta de transport públic i augmentar-ne les freqüències”, ha conclòs. Com a exemple, Llort ha lamentat que a les cinc del matí una persona d’alguns pobles de l’àrea metropolitana “no té opció de venir a treballar perquè no té tren ni autobús”.