L’alta demanda de bicicletes elèctriques del Bicing ha obligat l’Ajuntament a preveure un nou procés de reconversió per incorporar-ne de noves al sistema. Entre el maig i el juny, es posarà motor elèctric a 1.000 bicis més. D’aquesta manera, per primer cop hi haurà més bicicletes elèctriques al Bicing que no pas mecàniques: seran 4.000 d’elèctriques i 3.000 de mecàniques. El canvi no suposa incorporar més bicicletes, que seguiran sent 7.000, sinó que el sistema permet electrificar les bicis mecàniques segons la demanda.
El motiu d’aquesta nova injecció és la previsió d’un augment de la demanda de les elèctriques amb l’arribada de l’estiu, tal com ja va passar l’any passat: “L’últim estiu, per la calor, molts usuaris van passar-se a l’elèctrica i aquest any volem anar una mica més preparats”, ha explicat Josep Maria Deulofeu, director de Serveis de Mobilitat Urbana de B:SM, al programa ‘bàsics’. Al juliol, les parades del Bicing es van omplir de vehicles bloquejats per la calor, que no tenien temps de fer el cicle de càrrega. El 2021 ja es va fer una primera ampliació de bicicletes elèctriques.
Ampliació d’estacions a les zones amb més demanda
Deulofeu també ha explicat que està sobre la taula una ampliació de les estacions de Bicing, no pas per expandir-se en el territori sinó per cobrir millor les zones amb més usos: “No serà una ampliació gaire gran, però sí que està previst posar més ancoratges en algunes estacions i també fer-ne de noves i repartir-les a les zones amb més demanda“. L’última incorporació d’estacions es va fer a principis del 2020 amb la mirada posada als barris de muntanya i va permetre arribar a les 519.
Un producte corrosiu per la covid-19 obliga a canviar els seients
Per desinfectar els seients durant la pandèmia, es va utilitzar un producte que ha resultat ser corrosiu i està obligant a canviar-los tots: “Ja n’hem canviat 4.000 i els haurem d’acabar canviant tots, perquè ens vam adonar que, amb el sol, el seient s’acabava esquerdant i trencant”.