Les bicicletes del Bicing elèctric són les més buscades. Tant, que els usos que se’n fan estan per sobre de la disponibilitat. Les dades ho demostren. Actualment, un 43 % de les bicicletes del Bicing són elèctriques —n’hi ha 3.000 d’elèctriques i 4.000 de mecàniques—, però la seva utilització és superior a aquest repartiment: el 66 % dels usos que hi ha al Bicing són de bicis elèctriques. És a dir, les elèctriques són menys de la meitat de la flota, però els usos estan molt per sobre.

Això es nota a l’hora de trobar bicicletes disponibles: “En algunes parades, gairebé totes les que queden són mecàniques i no n’hi ha de les altres”, diu un usuari a la parada de Bicing del carrer de la Ciutat de Granada a tocar del Centre Comercial Glòries, la més usada de la ciutat. “Costa de trobar-ne perquè a vegades el nivell de càrrega està en vermell i no es poden desbloquejar”, afegeix un altre.

Aquesta diferència entre disponibilitat de bicicletes i usos fa anys que s’arrossega. Ja passava el 2021, quan a l’estiu es va decidir reconvertir 1.000 bicis mecàniques al format elèctric. I també va ser així durant el 2022: la disponibilitat d’elèctriques ja era del 43 % mentre que els usos eren del 57 %. Ara el Bicing encararà una nova reconversió, per afegir-ne 1.000 més d’elèctriques al sistema entre maig i juny per fer front a l’alta demanda de l’estiu.