El Futbol Club Barcelona assumirà el cost de les actuacions extres en neteja, jardineria i seguretat els dies de partit quan el club es traslladi a l’Estadi Olímpic de Montjuïc. Aida Guillén, gerenta del districte de Sants-Montjuïc, ha confirmat al programa ‘bàsics’, de betevé, que el reforç en seguretat serà de 120 agents extres: “Ja està tarifat a quant surt l’hora extra dels agents, és una xifra d’agents superior a la que actualment es desplega al Camp Nou”.
A partir d’aquest estiu el Barça es traslladarà a Montjuïc i l’arribada dels seguidors suposarà tot un repte per a la mobilitat de la zona. Tot i així l’Ajuntament ha volgut rebaixar el neguit posant sobre la taula una nova xifra de seguidors que acabaran accedint a l’estadi: “Els representants del Barça ens han confirmat que l’aforament serà d’entre 45.000 i 47.000 persones. La muntanya està preparada perquè hi ha hagut esdeveniments amb molta més gent”, ha dit Guillén.
La responsable municipal també ha explicat que l’arribada del Barça suposarà una inversió de sis milions d’euros “que es quedaran a la muntanya amb més senyalització, càmeres de trànsit i millores en la il·luminació”.
La vigilància de Montjuïc no serà igual que la de les Corts
Tot i així, Sergi Gàzquez, president de l’Associació de Veïns del Poble-sec, ha admès que els preocupa com es gestionaran el soroll i la neteja: “Els carrers de la muntanya i del Poble-sec i la Font de la Guatlla no són com els de les Corts. La gent es pot dispersar i fer soroll i la neteja no serà fàcil”, ha dit Gàzquez. El representant veïnal també ha recriminat que no els sembla “prou restrictiva la mobilitat privada a la muntanya en horari de partit”.
L’acord entre l’Ajuntament i el Barça requereix, entre altres mesures, crear 4.500 places per a motos i el lloguer del pàrquing del Sot del Migdia per part del club. En conjunt, el club haurà d’abonar a l’Ajuntament de Barcelona 165.000 € per als aparcaments de cotxe i de moto: 105.000 € per al lloguer del Sot del Migdia i 60.000 € per a les places de moto (que s’ubicaran en tres àrees diferents).
Reforç de llançadores i del funicular
La gerenta del districte de Sants-Montjuïc ha insistit que els estudis que s’estan fent en col·laboració amb el club blaugrana apunten que “el 50 % dels seguidors pujaran a l’estadi amb transport públic i el 20 % ho faran a peu”. Pensant en aquests usuaris, el club ja ha pactat amb Fira de Barcelona un reforç del servei de busos llançadora i també es farà càrrec d’augmentar la freqüència del funicular de Montjuïc.
Aida Guillén també ha destacat que entre els objectius que es perseguiran hi ha que tots els equipaments i centres educatius que cohabiten a la muntanya no vegin alterat el seu dia a dia.