Sota el lema ‘Produce, produce, produced’, el Loop 2018 es pregunta sobre pels processos de producció i ho fa més enllà de les seves pròpies fronteres. El festival d’imatge en moviment mostra la seva cara més interdisciplinar en una edició on el video es barreja amb la música i les arts escèniques. El díptic ‘Screening performances’ que ha acollit l’Escenari Brossa ha servit d’avançada al programa d’enguany amb dos muntatges que contraposen dues formes de contracultura: el punk dels 80 i l’escena trap actual. Si la primera crítica el sistema des de la destrucció, la segona, ho faria des de l’apropiació.

‘Cielo TV’

La llibertat i ebullició artístiques del Nova York dels anys 80 fan d’aquella una època idealitzada que a molts ens hagués agradat viure. Una nostàlgia aliena que sona a punk i que va portar el crític i comissari David G. Torres a escriure el llibre ‘Cielo’ . L’obra retrata les aventures urbanes de personatges com Andy Warhol, Marina Abramovic o Valerie Solanas i ara es trasllada a l’escenari amb el nom de ‘Cielo TV’, un programa de televisió en viu que pren com a referència el mític i salvatge ‘TV Party’ de Glenn O’Brien. Marc Caellas, codirigeix amb Torres un muntatge interpretat per Esteban Feune de Colombi, Marta Ros i Laura Weissmahr.

‘Disco!!! La diosa del Trap matará la industria del…’

L’altra meitat del díptic el signa Isaki Lacuesta i és de difícil definició. Es tracta d’una conferència escenificada en què el director ensenya les entranyes d’un possible procés de producció per a la creació d’una pel·lícula. L’actor Jordi Vilches en el paper del productor Phil Spector, i la cantant de reggaeton Bea Pelea representen l’enfrontament de la indústria discogràfica tradicional amb la nova generació d’artistes, fills de l’autotune i les xarxes socials.

El festival Loop 2018 se celebrarà del 12 al 22 de novembre a diferents espais artístics de Barcelona.

 

Comparteix a: