Bèlgica és un país atípic. A pesar de les seves reduïdes dimensions, la seva influència cultural envers la resta d’Europa és sorprenent.
La música i en concret l’electrònica, no n’és cap excepció i la producció musical ‘made in Belgium’ té un pes específic que poc te a veure amb les seves dimensions geogràfiques.
Musicalment es podria fer una comparació o analogia amb Jamaica, dos països petits amb una producció musical i una influència envers la resta del món que resulta com a mínim impressionant. En l’àmbit musical i en la seva vessant electrònica, a finals dels 80 a Bèlgica va succeir un fenomen curiós. El mite diu que al club Ancienne Belgique, el Dj Dikke “Fat” Ronnie va punxar per error el track “Flesh” de la banda A Split Second a 33rpm i 8% de pitch per error i la cosa sonava increïble.
A la seva habitual fusió de ebm, new wave i dark wave, es va afegir aquesta forma de punxar els tracks baixats de pitch i el seu estil es van anar expandint fins a convertir-se en un fenomen nacional. Van anar sorgint clubs, dj’s, productors, segells i tot allò va començar a anomenar-se new beat, el fenomen que avui protagonitza la nostra ‘Retrospectiva’. Tot i que no va ser un moviment de llarga durada, el seu èxit va ser fulgurant i el seu ressò i influencies van ser a escala mundial. Clubs com el Boccaccio de Ghent, segells com R&S, PIAS, ZYX o Music Man i una interminable llista de productors van contribuir a fer del new beat un fenomen de dimensions mítiques. El documental “The Sound Of Belgium” és un complement perfecte del nostre repàs del so new beat.
Al programa d’avui, també ‘Actualitat’ amb les novetats més importants del mercat electrònic I ‘Clubbing’ amb el repàs de l’escena de clubs de Barcelona.
Escolteu el programa sencer aquí: