serveis informacio juvenil

(ACN) Les consultes per WhatsApp o xarxes socials als serveis d’informació juvenil de Barcelona s’han disparat un 198 % aquest curs, segons dades que ha difós aquest dissabte l’Ajuntament. En total, els joves han fet 178.538 usos del servei, un 24 % més que en el curs 2021-2022. El consistori destaca l’èxit de la nova campanya del consistori per digitalitzar i promoure l’atenció juvenil, anomenada ‘Joves de Barcelona’, que ha permès impulsar les consultes un 45 % des del març, quan va començar.

Des que va començar la campanya, el 49 % de les atencions han estat presencials i les telemàtiques han crescut un 83 %.

La majoria, consultes sobre el món acadèmic i formació

Tot i això, en el global del curs, en el 69 % dels casos, el jovent ha passat personalment pels punts d’atenció, un 20 % més que fa un any. Segons les dades de l’Ajuntament, més del 44 % dels usos demanats pels joves són consultes informatives, especialment relacionades amb el món acadèmic i de formació (32 %), salut i esports (15 %), cohesió social (10 %) i lleure (7 %).

La campanya ‘Joves de Barcelona’ s’ha desplegat a tots els districtes, amb 18 punts d’atenció, i també amb presència estable en 85 instituts. A més, es concentra tota la informació a la pàgina web joves.barcelona i es difon a TikTok, Instagram i X —abans Twitter—, en què “s’ha adaptat el to, el llenguatge i el contingut per arribar més fàcilment als joves”, segons l’Ajuntament.