(ACN/redacció) El sindicat USTEC ha criticat el “caos” en les adjudicacions del personal d’atenció educativa als centres i ha reclamat negociar les condicions laborals. El col·lectiu inclou tècnics d’educació infantil, integradors socials i personal d’educació especial, entre d’altres. La portaveu d’USTEC, Iolanda Segura, ha remarcat que és un personal imprescindible perquè fa suport i acompanyament a alumnat amb necessitats específiques i ha lamentat que se l’està “menystenint”.
El sindicat s’ha concentrat aquest dimecres a les portes d’Educació, coincidint amb una trobada del comitè intercentres. Denuncien que en la reunió no s’ha acceptat parlar d’aquests temes. Per fer arribar les seves reclamacions, USTEC, juntament amb CGT i la Intersindical, han convocat una nova concentració aquest dijous i altres mobilitzacions descentralitzades la propera setmana.
Procés “mal planificat” i condicions “precàries”
Segura ha apuntat que el procés d’adjudicació de places del curs 2022-2023 ha estat “mal planificat” i ha assegurat que va fer que les persones aspirants estiguessin “hores tancades” al Departament. A més, ha criticat que l’aplicatiu que es fa servir està “obsolet” i que s’han donat situacions com atorgar una plaça que ja té algú altre. Ha alertat que això no només suposa un perjudici per a la persona, sinó també pel centre, ja que hi ha centres que esperen que els arribi el personal.
D’altra banda, ha denunciat que les condicions laborals que tenen són “molt precàries” i que no es respecten les seves funcions, sinó que els fan fer tasques que no els correspondrien. Això, ha assegurat, també fa que s’incompleixin els seus horaris. Altres reclamacions són que es reconegui aquest personal com a figura educativa i que puguin tenir vot als claustres. També reclamen que no s’externalitzi el servei, que se’ls revisi el grup professional i que hi hagi un equip PAE a cada centre educatiu.
Al juliol, amb el curs escolar ja acabat, Educació i els sindicats van pactar mantenir una part dels reforços de la covid a escoles i instituts. En concret, 85 educadors socials, 340 tècnics d’integració social i 98 tècniques especials d’educació infantil (TEEI).