El 76% dels hotels de Barcelona (151 establiments) ja poden tramitar les denúncies de forma telemàtica, un servei que en el darrer any han utilitzat 96 turistes que han estat víctimes de pèrdues o furts. La mesura, impulsada pel Gremi d’Hotels per millorar la qualitat del servei als visitants, ha estat valorada positivament, ja que permet agilitzar els tràmits i guanyar rapidesa en la resolució dels casos, ja que els turistes víctimes de furts o pèrdues poden comunicar-ho directament als seus hotels sempre que el valor d’allò sostret no superi els 10.000 euros.

El servei funciona sobretot en el districte de Ciutat Vella i l’Eixample, seguit per Sarrià – Sant Gervasi, Sant Martí, Sants-Montjuïc, les Corts, Horta Guinardó, Gràcia i Nou Barris. Des que es va signar el conveni de col·laboració, el mes de juliol de l’any passat, els Mossos d’Esquadra han format el personal de 198 establiments de la ciutat en aquesta matèria, fet que suposa un 57% dels hotels associats al Gremi.