Fa sis anys que la Sònia és voluntària al Telèfon de l'Esperança. Dedica 10 hores al mes a fer aquesta tasca i de mitjana atén unes sis trucades. SÒNIA CAROD, voluntària del Telèfon de l'Esperança "Nuestro papel es mantener una escucha activa y tener empatía con la otra persona. Yo a tí no te puedo aconsejar ni decir lo que tienes que hacer." La majoria de les persones que hi truquen són dones d'entre 30 i 50 anys i els motius són diversos. SÒNIA CAROD, voluntària del Telèfon de l'Esperança "Gente joven que llama con problemas porque a los amigos no se lo pueden contar y nos llaman a nosotros. Como es totalmente anónimo y confidencial se pueden expresar. Tenemos también llamadas de gente con crisis de ansiedad o con brotes psicóticos." Tot i això, en els últims anys han augmentat molt les trucades relacionades amb les malalties psíquiques. Aquest últim any, han suposat gairebé un 33% de les trucades rebudes. Des de la Fundació apunten quins podrien ser-ne els motius. NEUS CALLEJA, directora del Telèfon de l'Esperança "És molt freqüent que dins d'aquesta problemàtica depressiva s'afegeixin totes les circimstàncies de la crisi econòmica. És a dir, tot el que fa d'incertesa de cara al futur, situacions crítiques i difícils, de pèrdua de feina, de pèrdua d'un habitatge." Per aquest motiu diuen que la tasca de la Fundació és més necessària que mai i per això volen ampliar els serveis. Ara l'objectiu és poder arribar als joves. Impulsaran un espai per a ells a través de les xarxes socials. A més, tenen previst organitzar xerrades i conferències que també s'impartiran en centres escolars.

El darrer estudi realitzat per la Fundació Ajuda i Esperança exposa que les trucades per malalties mentals han augmentat i han arribat a suposar un 33% del total de trucades rebudes.

El perfil de les persones que truquen al Telèfon de l’Esperança són dones d’entre 30 i 50 anys. L’objectiu pròxim de la Fundació Ajuda i Esperança és fer arribar el servei als joves. Per això, organitzaran xerrades a centres escolars i impulsaran  un espai a les xarxes socials.