(ACN) Els sindicats USTEC-STEs, IAC i CGT i les Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC) exigeixen al Departament d’Educació més inversió i una “aposta de país” per a una educació pública “de qualitat”. En un comunicat, demanen una reunió multilateral “al més aviat possible” per fixar un pla de treball. Entre les mesures que reclamen hi ha assolir una inversió del 6 % del PIB als pròxims pressupostos destinats a enfortir l’educació pública, millorar les condicions laborals i salarials, equiparar l’horari escolar de la concertada al de la pública o acabar amb el copagament del sistema educatiu per part de les famílies.

També reivindiquen desplegar el decret d’escola inclusiva, regular l’ús de totes les pantalles, combatre la segregació escolar, garantir la immersió lingüística a tots els centres, combatre l’abandonament escolar prematur i impulsar una comissió interdepartamental per combatre la pobresa infantil a Catalunya.

A banda, també reclamen un servei de menjador escolar “públic, gratuït i universal”, com a mínim, a totes les etapes educatives obligatòries i garantir una oferta educativa postobligatòria suficient a zones socioeconòmiques desfavorides.

Canvis fets d’esquena a la comunitat educativa

En el comunicat, sindicats i famílies destaquen que fa anys que denuncien el deteriorament del sistema educatiu català, “fruit d’una greu manca d’inversió cronificada i d’una manca d’estratègia consensuada amb la comunitat educativa”. Tot i les múltiples queixes i advertències, lamenten, “no ha estat fins que s’han fet públics els resultats del darrer Informe PISA, que el Departament d’Educació, empès per la pressió mediàtica i social, ha decidit reaccionar”. Tanmateix, es queixen que la proposta del Departament d’Educació s’ha fet “d’esquena a la comunitat educativa”.

L’educació pública, al centre

Per tot plegat, denuncien que el Departament s’ha acabat convertint en la continuïtat d’una conselleria que “menysprea i ignora el coneixement, l’experiència i la trajectòria d’aquesta comunitat“. Finalment, coincidint amb el procés de matriculació per al curs vinent, creuen que és necessari “fer polítiques que prestigiïn l’educació pública i la posin al centre“.