JORDI FREIXAS, director del Saló Nàutic Internacional de Barcelona "És molt important per a les nostres empreses, així ho demostren el fet que siguin aquí, els contactes que fan. Hi ha un percentatge molt important de les vendes que es fan durant tot l'any que s'inicien o es tanquen en el marc del saló. Estem parlant d'un 60 o 70%, depèn de l'expositor i dependent de l'any."
D’entre les 650 embarcacions que s’exhibeixen al Saló Nàutic en destaquen 60 megaiots de luxe que es presenten en primícia a l’estat. A banda, els visitants també hi poden trobar motors, embarcacions pneumàtiques o motos d’aigua. Els organitzadors, que esperen superar els 50.000 visitants de l’any passat, han preparat activitats lúdiques per fer més atractiva la fira, com ara una demostració de paddle surf o la primera regata Saló Nàutic de la Mercè. Pel que fa als negocis, l’objectiu no és tant tancar les vendes com establir els primers contactes amb possibles compradors.
Tracte VIP i personalitzat per atreure compradors estrangers
Els responsables del saló han volgut compensar la caiguda del consum nacional -que ja es va notar en l’edició anterior- impulsant les vendes a estrangers, en especial als que viuen a l’estat espanyol. Per això, s’ha dut a terme una campanya que ha posat èmfasi en els russos que tenen habitatges a la Costa Brava, Llevant o Andalusia. Al saló tindran un tracte personalitzat i se’ls podrà atendre en rus. A més a més, també està previst que residents dels Emirats Àrabs assisteixin a la fira.
El ministre d’Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila; i l’alcalde, Xavier Trias, han estat els encarregats d’obrir el saló. Han fet un recorregut pels estands de l’armada espanyola i també d’algunes de les 236 empreses que participen en el saló. També han assistit a la inauguració el president del Consell d’Administració de la Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, i el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls.