El dissenyador Jordi Dalmau repassa amb el mòbil la desfilada de la seva marca amb dues de les models. Un cop ensenyats els vestits al món, ara toca el més important: vendre'ls. I és aquí on el saló professional de la Bridal Week té un paper més que principal. MÒNICA LEÓN, gerent de Jordi Dalmau Novias "Nosaltres som una empresa petita i per nosaltres fer un client nou any rere any i encara que només sigui un ja és un èxit." VICTORIA BAUSTISTA, responsable comercial de Rosa Clará "Hem tingut clients de diversos llocs del món i han vingut a passar-nos la comanda, clients internacionals que venen a Barcelona expressament." Els clients són, sobretot, botiguers, molts d'ells internacionals. En un sol recinte poden veure totes les propostes per a 2017. La Silvia Vieitas ha vingut des de la Corunya. SILVIA VIEITAS, empresària del sector de la moda nupcial "Para nosotros es muy cómodo por eso. Vemos diferentes firmas, podemos comparar y nos facilita el poder escoger lo mejor." Tot i que només 21 firmes han desfilat a la passarel·la de la Bridal Week, la fira acull moltes més marques, 260 en total. Les trobem aquí al saló de la Bridal que s'ha inaugurat avui i on hi ha exposats 20.000 vestits de núvia. Molts d'aquests, confeccionats a Catalunya. El disseny nupcial català travessa un bon moment i, de fet, segons dades de la Generalitat, dues de cada cinc exportacions de l'estat espanyol són d'empreses d'aquí. Traduït en ingressos, la xifra va arribar el 2015 als 278 milions d'euros, un 3 % més que l'any anterior.

Tot i que només 21 firmes han desfilat a la passarel·la de la Bridal Week, la fira acull moltes més marques, 260 en total. Mostren els seus dissenys al saló professional que s’ha inaugurat aquest divendres al recinte firal de Montjuïc i on hi ha exposats 20.000 vestits de núvia.

Aquí els dissenyadors contacten amb clients potencials, empresaris del món de la moda nupcial que volen abastir les seves botigues. “Per nosaltres, que som una empresa petita, és molt important estar aquí”, explica Mònica León, gerent de Jordi Dalmau Novias, “encara que només féssim un client anual ja ho consideraríem un èxit”, afegeix.

Pels propietaris de botigues, poder copsar bona part de les tendències de la moda nupcial de 2017 en un sol recinte els és molt útil. “Podem veure totes les firmes, comparar i això ens permet escollir els vestits que millor s’adapten a l’estil de la nostra botiga”, explica Silvia Veitas, empresària del sector, que ha vingut des de la Corunya.