La Policia Nacional ha detectat una nova modalitat d’estafa telefònica coneguda com a “spoofing”, una tècnica en què els ciberestafadors es fan passar per algú de confiança per accedir a les dades de les víctimes. Fins ara, el mètode habitual era que es demanés a la víctima verbalment les claus d’accés a la banca telefònica.

En aquesta nova variant, però, els ciberdelinqüents adverteixen que per motius de seguretat ha de marcar la contrasenya de l’entitat bancària al telèfon, i un cop l’estafat ho fa, capten les pulsacions i obtenen les claus. El cos policial adverteix que cap empresa privada o institució pública sol·licita dades personals d’aquesta manera.

Suplanten institucions públiques, companyies energètiques i entitats bancàries

Els estafadors, a més a més, suplanten el número de telèfon real de companyies energètiques, entitats bancàries i institucions públiques, cosa que fa gairebé indetectable el frau. El mètode no és nou, però els especialistes en la lluita contra la ciberdelinqüència de la Policia Nacional adverteixen que se n’ha perfeccionat la tècnica, perquè quan comproven a qui pertany el telèfon coincideix amb el de l’empresa o entitat a qui estan suplantant.