Entre aquestes imatges.... i aquestes altres han passat dos anys. I res no ha canviat. Fa dos anys que va entrar en vigor l'obligatorietat d'etiquetar els productes en català i de les 30 marques més venudes a Catalunya, només una compleix la norma. El codi de consum estableix que les dades que figurin en l'etiquetatge, en l'embalatge i les instruccions dels productes distribuïts a Catalunya constin també en català. Però la realitat a les prestatgeries dels supermercats és una altra i ni l'amenaça de sancions de fins a 100.000 euros, que de fet el govern no està aplicant, han fet invertir aquesta tendència. MARTÍ GASULL, coordinador de la Plataforma per la Llengua "El que s'està fent és parlant amb les empreses abans de fer una multa, doncs parlant amb les empreses perquè etiquetin en català sense arribar al tema de la multa. Nosaltres, fent servir el mètode que sigui, el que volem és que es respecti el dret dels consumidors catalans." Des de la Plataforma per la Llengua lamenten aquesta marginació del català i denuncien que les marques sí que etiqueten en llengues amb molts menys parlants que el català, com el finès, el suec o l'eslovè. El Codi de Consum compleix dos anys sense ser un instrument eficaç per afavorir l'etiquetatge en català. També el Tribunal Constitucional s'hi ha pronunciar, ja que el defensor del poble i el Partit Popular el van recórrer.

La llei es va aprovar el 2010 però, després d’un any d’adaptació, el 23 de juliol de 2011 va entrar en vigor el nou Codi de Consum. A partir d’aquest moment tots els productes havien de mostrar les dades bàsiques etiquetades en català.