El proper 15 de juliol s’iniciarà l’ocupació del Parc de Joan Miró per poder començar una nova fase de les obres de la connexió de l’L8. Aquí, malgrat l’oposició dels veïns, hi haurà la base logística, amb oficines i serà l’espai on s’emmagatzemaran les terres que es treguin del subsòl.

Segons ha informat l’Ajuntament aquest dijous, això suposarà encara més restriccions de trànsit a la Gran Via, per on entrarà la tuneladora. La circulació seguirà oberta en tot moment amb cinc carrils d’entrada com hi ha ara, però per encabir-los s’ocuparà la mitjana de la banda muntanya destinada a vianants. Ja fa uns dies que van començar els treballs, amb talls al carrer de Llançà, que s’allargaran fins al 14 de juliol. Segons el consistori, en l’àmbit de la plaça d’Espanya hi hauran talls viaris durant tot l’estiu: des del 29 de juny i fins al 30 d’agost.

Les màquines ja van entrar al parc a l’abril

Ja fa uns mesos, però, que les màquines de les obres van entrar al Parc de Joan Miró, malgrat l’oposició de més d’una cinquantena d’entitats, que fa temps que protesten per la tala d’arbres i pel fet que el veïnat perdi part d’aquest pulmó verd.

La plataforma Salvem el Parc Joan Miró denuncia la insensibilitat social i mediambiental mostrada pel Departament de Territori de la Generalitat i l’Ajuntament. Actualment, hi ha 52 entitats que s’han adherit a la plataforma i s’han recollit 2.400 signatures.

Obres a la plaça de la Gal·la Placídia

A més de l’àmbit de la plaça d’Espanya, les obres de l’L8 també es desenvoluparan a la plaça de la Gal·la Placídia, per l’execució de l’estació. A partir del 13 de juliol i fins al dia 21, hi haurà restriccions puntuals de trànsit. A més, a la zona de la futura estació de Francesc Macià hi haurà ocupacions de vorera afectacions puntuals del carril bus.