Concretament s’estan renovant integralment les travesses, el balast i el carril del túnel de Vallvidrera, de prop de 1.600 metres de llargària. Aquesta setmana s’acabarà la primera fase, que consisteix a canviar les travesses actuals, de fusta i de fa més de 30 anys, per unes de noves i de formigó. Amb aquest nou material, molt més pesant, les vies aconsegueixen més estabilitat.

Pròximament començarà el procés de substitució del balast, que són les pedres que compacten el sòl i asseguren que les vies no es deformin. Finalment, d’aquí a tres mesos, començarà la fase de renovació dels carrils. En total, més de tres milions i mig d’euros d’inversió per unes obres que està previst que finalitzin a la primera quinzena de desembre.

A la visita subterrània hi ha acudit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, que ha destacat la “precisió” i “eficàcia” dels operaris, que són capaços de treballar en períodes de menys de quatre hores i deixar-ho tot enllestit perquè els FGC segueixin oferint el servei amb normalitat.