Ara fa tres mesos, més de 100 km de carreteres van deixar enrere la limitació dels 80 km/h. I es van recuperar així els límits de velocitat anteriors a la implantació de la zona 80. Uns límits, però, que es van veure alterats per segona vegada al mes de març. L'executiu central va limitar als 110 km/h la velocitat a les autopistes i autovies. Tot i que pel Servei Català de Trànsit és d'hora per fer-ne balanç, les primeres dades són positives. El volum de circulació s'ha reduït als accessos a Barcelona i ho ha fet especialment en hores punta, unes franges horàries en què la intensitat de vehicles ha baixat un 3%. Això, sumat a l'aixecament dels límits, ha fet que augmenti la velocitat mitjana de circulació i que es redueixin les retencions, que han caigut un 13%. JOAN AREGIO, director Servei Català de Trànsit "No ens plantegem cap correcció, tot és normal, no ha passat el que deien que passaria". El nombre de sancions, però, s'ha disparat. En els mesos de març i abril han augmentat en més de 3.000. Tot i això, pel director del Servei Català de Trànsit, no vol dir que es cometin més infraccions, sinó que hi ha menys tolerància. JOAN AREGIO, director Servei Català de Trànsit "A la zona 80 hi havia unes toleràncies més àmplies..." El balanç dels efectes mediambientals queda pendent per d'aquí a tres mesos, quan es tornarà a revisar el mapa de velocitats.