Aquestes galeries eren l'epicentre comercial del barri del Coll. Fa un mes va tancar la polleria, que era l'única parada que en quedava oberta. Tot i això, el comerç del Coll compta amb prop d'un centenar de botigues que han decidit refundar l'associació de comerciants i implicar-hi tot el barri. El carrer del Santuari i el carrer de la Mare de Déu del Coll són els eixos comercials més importants de la zona. Aquests establiments estan associats des de fa més de 15 anys però ara han decidit unir-se amb els comerços que s'ubiquen a tocar de Vallcarca per sumar forces i millorar el comerç de proximitat. MARINA ABAD, Associació de Comerciants del barri del Coll "Els carrers de la Mare de Déu del Coll i Santuari són els que agafen tot el comerç del barri i els altres encara hi ha bastant comerç, però estan més distanciats uns dels altres i com que tot són carrers de pujades i baixades ens divideix una mica." Les fortes pujades, la dispersió del comerç i la manca d'alguns productes fan difícil que la gent es quedi al barri a fer la compra. Segons els comerciants, fan un tipus de venda del dia a dia, perquè el barri no té cap gran superfície i els veïns agafen el cotxe per anar a comprar a altres espais de la ciutat. RICARD RECASENS, veí "La compra aquí al súper i com que peixateria no n'hi ha, hem d'anar a Gràcia, al carrer de Verdi, a comprar peix perquè aquí a dalt no n'hi ha." ANA GARCIA, veïna "El súper que tenemos aquí es lo más grande que hay. Hay muy poca competencia, que tendría que haber más, que tú pudieras elegir ir a un lado o a otro." La nova associació va celebrar el mes de maig la festa del comerç al carrer per primera vegada. Els botiguers no han perdut les ganes d'organitzar activitats per atraure el comerç del barri i per això els cal estar units. CARLES ROMERO, president de l'Associació de Comerciants del Coll "La il·lusió de la gent que compri al barri, això és el que creiem que falta aquí, perquè molta gent està marxant i amb això de la crisi, el consum està baixant molt. És una manera d'incentivar o dir a les persones que som aquí, que cuidem el nostre negoci i volem que la gent del barri compri al barri." A través del projecte Treball als barris de Barcelona Activa es va analitzar el model comercial del barri. L'estudi també va servir per posar en contacte els comerços del Coll i ja s'està elaborant una pàgina web que recollirà l'oferta comercial del barri.