El 2011 no ha estat l'any de recuperació que el sector s'esperava, però han aconseguit mantenir-se. JUDITH MÁRMOL, director de l'Àrea Vacacional de Bestours "Malgrat la crisi i el fet que la gent s'ho pensa més a l'hora de comprar o et demana que miris més el preu... però més o menys ens hem mantingut, sobretot en els mesos més de vacances, juny, juliol i agost." Les agències especialitzades han aguantat millor la crisi. En aquesta, per exemple, tenen un bon nombre de reserves per a aquest Cap d'Any amb destinacions tan dispars com Lapònia, el Carib o algunes capitals europees. Però en general al sector les perspectives per a aquest Nadal no són optimistes. I la vaga de pilots d'Iberia no hi ajuda gaire. On sí que han millorat, i molt, les xifres és en el nombre de turistes que ens visiten. FRANCESC CARNENERO, Associació Catalana d'Agències de Viatges "En termes generals el creixement d'arribades internacionals, podem situar-lo al voltant del 8-9%, tant en nombre d'arribades com de despesa. Mercats com Alemanya, França, els Països Baixos... la seva economia és més forta que la nostra i els seus ciutadans han escollit un any més Catalunya com a destinació." l el fenomen de l'any ha estat el creixement espectacular del turisme rus, que continuarà a l'alça l'any que ve.