El servei de teleassistència va tancar el 2014 amb 72.854 usuaris. Aquesta xifra ha crescut un 33% respecte a 2011. Al llarg de l’any passat, de fet, es va arribar a atendre més de 81.000, una diferència que s’explica per persones que es van donar de baixa del servei. El 73% dels usuaris de la teleassistència són dones i la mitjana d’edat de les persones ateses és de 82 anys. La meitat dels usuaris (49,26%) viuen sols.

L’enquesta de valoració del servei presentada a la Comissió de Qualitat de Vida, Igualtat, Joventut i Esports demostra el bon acolliment de la teleassistència. El 86,2% dels usuaris entrevistats el valora amb un “molt bé” i el 13,2%, amb un “bé”. També treuen molt bona nota les trucades de seguiment rebudes (49,2% “molt bé”, 49,8% “bé”). Els usuaris destaquen que la teleassistència els dóna seguretat en cas d’emergència i se senten més acompanyats. Quan se’ls pregunta què és el que més els agrada del servei, encapçalen les respostes l’amabilitat del personal i la freqüència de les trucades.

El 20,8% dels usuaris reconeixen que van utilitzar el botó per avisar d’una emergència. Pel que fa als casos no urgents (18,2%), el 34,1% va avisar que marxava de casa i el 22% el va activar per error. El 14,2% dels beneficiaris del servei van tenir alguna avaria en l’aparell.

Des del govern municipal, la tinenta d’alcalde Maite Fandos ha destacat que des de 2013 no hi ha llista d’espera per accedir al servei i ha recordat que les sol·licituds es tramiten en tres dies i que, un cop acceptades, s’instal·la l’aparell en un termini de 15 dies o en 48 hores si és un cas d’urgència.

L’oposició ha celebrat el bon estat de salut de la teleassistència. PSC i ICV-EUiA han retret a CiU que el 2012 es plantegés incloure el copagament en les clàusules del nou contracte del servei. Fandos ha defensat que “mai no es va expressar una voluntat política al respecte”.