rLa campanya, que remarca la riquesa i varietat de l’oferta gastronòmica de la Rambla, és una iniciativa de l’Associació d’Amics de la Rambla.

Oferta gastronòmica

En total, la campanya engloba més de 60 establiments, que ofereixen menús, plats especials i els millors productes. Algunes ofertes, com la del restaurant Núria, fugen de l’habitual. Els responsables d’aquest local han recuperat una carta de l’any 1935, n’han escollit un dels sanvitxos i l’han adaptat a 2011. L’entrepà en qüestió es diu catalán i era, fa 76 anys, una barreta de pa amb salsa i llom de porc a la planxa. La nova versió, en forma de tapa, es diu Català sense colesterol i és un pa de coca amb pollastre cruixent, salsa tàrtara de cogombre i tàperes.

Activitats

Més enllà de les ofertes gastronòmiques, al llarg de dues setmanes es podran fer al passeig barceloní una desena d’activitats dividides en dos grups: els tasts i degustacions i els tallers.

En l’àmbit dels tasts i degustacions, els qui ho desitgin podran participar en tasts de vins catalans, cava, xocolata i, fins i tot, en una cata de vins a cegues. Igualment, s’oferirà una degustació de crema de cafè.

Per als qui vulguin convertir-se en cuiners, a la Rambla també es podrà aprendre a fer postres amb gelats o  el millor cafè, i participar en un taller de sushi o en una classe de cuina.

Els horaris de totes aquestes activitats es poden trobar a la pàgina web de la iniciativa.