La calma imperava aquest matí als peus i a l'entorn del Louis Majesty. Els passatgers van anar abandonant el vaixell ahir a la tarda i avui a l'exterior només es deixaven veure membres de la tripulació. La proa del creurer s'ha convertit en un abocador improvisat amb tot el mobiliari que va quedar xop d'aigua. Més enllà de la reparació del vaixell, que pot durar una setmana més, la feina se centra ara en investigar les causes de l'accident, de la qual s'encarrega el jutjat d'instrucció número 19 de Barcelona. Les caixes negres podran aportar dades sobre la velocitat que duia el creuer a l'hora dels fets, una informació que seria clau segons algunes fonts. Tot i així, els experts consideren que les grans onades que van colpejar l'embarcació són poc probables al Mediterrani i força imprevisibles. FRANCISCO LAGE, enginyer naval "El barco entró en la ola, con lo cual se sumó la ola que venía hacia el barco con el barco entrando en la ola, con lo cual se sumaron las fuerzas del avance del barco con la fuerza de la ola. Presionó las ventanas, y alguna rompió, claro, porque esas ventanas a 15 metros del mar no estan pensadas para ese tipo de olas." Pel que fa als ferits, dos d'ells continuen ingressats a l'Hospital del Mar i a la Vall d'Hebron. Estan greus, però estables, segons fonts hospitalàries.