FRANCISCO LAGE, enginyer naval "El barco entró en la ola con lo cual se sumó la ola que venía hacia el barco con el barco entrando en la ola. Con lo cual se sumaron las fuerzas de avance, presionó las ventanas y alguna se rompió porque esas ventanas a 15 metros del mar no están pensadas para ese tipo de olas." "Esa ola concretamente al barco le hubiera dado un pequeño movimiento y no le hubiera hecho nada (si hubiera sido lateral). Los barcos de crucero tienen unas exigencias de estabilidad muy altas. Cada año se comprueba la estabilidad del barco, que no se hayan añadido pesos en zonas incorrectas. Un barco de crucero es muy estable."

Parlem amb l’enginyer naval Francisco Lage sobre la resistència dels vaixells de creuer a la força del mar arran de l’incident del Louis Majesty. Lage és el cap de producció d’Unión Naval Barcelona, l’empresa que s’està encarregant de reparar el creuer accidentat.

Aquest enginyer naval va assistir ahir al programa ‘Les Notícies de les 10’ de Btv. Lage va explicar que és poc habitual que succeeixin incidents com el que va patir el creuer Louis Majesty per l’impacte d’una onada. L’expert va argumentar que si l’onada hagués topat amb el vaixell lateralment no s’haurien trencat les finestres. Lage, cap de producció de l’empresa que s’encarrega de la reparació del Louis Majesty,  va assegurar que el creuer no ha patit grans danys.

Podeu veure l’entrevista completa del programa en el següent enllaç.